Reviews van deze auteur (5278)

Klantenservice doet alle moeite om retourkosten niet te vergoeden

Review over iBood

Al 7 jaar trouwe klant geweest bij iBood, maar ben zeer ontevreden en zelfs boos hoe ze een trouwe klant behandelen. Ik zal even vanaf het verhaal vanaf het begin vertellen. Op 4 februari een Philips Avance Keukenmachine gekocht zodat ik mijn vrouw op valentijnsdag kan verassen. Op 7 februari geleverd, maar ik kwam achter dat het alleen maar een dure mixer is en niet een keukenmachine is met vele accessoires. Op de website van iBood kon je namelijk een afbeelding vinden dat suggereert dat er vele accessoires mee wordt geleverd. In de omschrijving staat er ook het volgende: - Met zijn 900 W motor, 4 L roestvrij stalen kom en meerdere accessoires, helpt deze machine je bij elke culinaire uitdaging.
- Van pizza- tot brooddeeg en van smoothies tot soep, praktisch alles kun je bereiden met deze machine.

Dus als ik lees dat het een keukenmachine betreft en een afbeelding op de pagina te vinden is met diverse accessoires en tevens de bovengenoemde tekst lees ga ik er van uit dat de accessoires zoals in de afbeelding te zien is, mee is geleverd.

Nu wilde ik het product terugsturen en binnen 14 dagen is dat ook geen probleem, maar nu krijg ik te horen dat ze de retourkosten niet willen vergoeden. Normaliter hoeven ze dat ook niet te doen en zou ik er geen moeite mee hebben, maar in dit geval ben ik van mening dat door de bovenstaande dwaling enigszins meegaand is met de klant en hiervoor een uitzondering maken. Ik heb diverse malen contact gehad met de klantenservice en zij vroegen mij om bewijsmateriaal waardoor ik van mening ben dat het dwaling betreft en iedere keer als ik bewijsmateriaal leverde proberen zij op allerlei manieren te omzeilen dat ze ook maar niet de retourkosten te vergoeden. Zij gaven o.a. aan dat het te lezen was in de specificaties, maar als ik lekker wordt gemaakt met een mooi plaatje waar vele accessoires te zien en een verleidende tekst in de omschrijving, dan ga ik niet nog eens naar de specificatiepagina kijken.

Wat is nu 8,60 (aangetekende post) voor hun? Het gaat mij niet eens om het bedrag, maar meer de principe hoe zij een trouwe klant niet tegemoet willen komen en dat zij niet willen toegeven dat de afbeelding en tekst in de omschrijving de indruk geven dat het meer is dan een dure mixer, maar een volwaardige keukenmachine met vele accessoires.

Wat mij daarna echt nog pissig maakte is dat andere klanten bij een andere aankoop wel hun retourkosten vergoed kregen bij een soortgelijk fout. Het betrof namelijk een Game of Thrones seizoen 1 – 6 bluray box en in een afbeelding (dwaling afbeelding net als bij de Philips Avance keukenmachine) op de pagina gaf de suggestie dat je een mooie box hoes erbij kreeg, maar bij levering kreeg je alleen de losse seizoenen. Nu gaf de klantenservice als smoes dat ze het niet in de specificaties specifiek erbij hadden gezegd dat het om losse seizoenen gaat i.p.v. dat je het in een mooie bluray box hoes krijgt en daarom niet om hetzelfde probleem gaat… zoals ik al zei, ze proberen op ieder mogelijk manier niet tegemoet te komen met de klant.

Hoe goedkoop de producten ook zijn, de aftersale/ klantenservice bij iBood leven totaal niet met de klant mee en zijn erg klantonvriendelijk. Dus pas op als je ooit met de klantenservice van iBood te maken krijgt.

Sterke punten
Goedkoop

Zwakke punten
Aftersale/ klantenservice is een ramp!!!

reacties: